Módní blogy

Budapest 2018 Photo Diary

Tak a je to konečně tady, dostala jsem se k sepsání článku o Budapešti. Jeli jsme tam přes Velikonoce, takže bylo všude plno turistů a počasí nám úplně nevyšlo podle plánu, protože bylo ještě docela chladno a občas pršelo. Každopádně i tak jsem byla z Budapešti nadšená, upřímně se mi líbí třeba daleko více než Vídeň a těším se, až se tam brzy znovu podívám. Hodně mi to připomíná Berlín, asi tou atmosférou, kluby, bary, galeriemi…

Kvůli lokaci jsme zvolili ubytování opět v Kempinski, protože se dá odtud skoro všude dojít pěšky a nebo metrem, stanice je hned u hotelu. Kempinski v Berlíně nyní prochází větší rekontrukcí pokojů, ale já žádný hluk nezaznamenala, takže kromě toho, že se nám omlouvali na recepci to člověk vlastně vůbec nepoznal. Snídaně byly o něco slabší než třeba ve Vídni, ale např. místní SPA nebo bar byl o dost lepší a hezčí. Personál je v Kempinski jako vždy velmi milý a ochotný, měla jsem s sebou pejska a už před naším příjezdem jsme měli v pokoji nachystán pelíšek a misky na jídlo či vodu. Navíc jsme měli asi štěstí na pokoj, ale byl v úplně nejvyšším patře uprostřed, takže jsme krásně viděli na ruské kolo, které v noci nádherně svítilo.

První den, kdy bylo asi nejlepší počasí jsme obešli ty nejznámější památky, jako je Parlament, Baziliku sv. Štěpána, Hrad Buda, řetězovýn most Széchenyi, náměstí hrdinů nebo kostel sv. Matyáše. Druhý den jsme si vyhradili na procházku židovskou čtvrtí se synagogou, bohužel jsme se trefili do židovského svátku Pesach, takže byla synagoga zavřená. O důvod víc se sem ale vrátit brzy znovu :). Navštívili jsme velikonoční trhy u náměstí hrdinů, poté se svezli metrem, které je opravdu moc hezké a má své kouzlo, zpět do centra a odpoledne jsme chtěli navštívit termální lázně Széchenyi. Bohužel díky Velikonocím tam byla asi miliarda lidí a tak jsme nakonec čekání vzdali a užili si raději wellness na hotelu :D. No a v neděli jsme se ráno vydali do Szimpla Kért a poté vyjeli směr Praha

Háži Vám zde také spoustu názvů restaurací a barů, na které jsem dostala doporučení a ráda se o ně s vámi podělím.

Taaakže seznam 7. míst, které jsem stihla navštívit je tady:

1. Mr.Funk

Adresa: Arany János u. 19-21

Krásná Donut a Bagel kavárna, kde si můžete vybrat z velkého množství super sladkostí (jejich milk shaky vypadají skvěle) a ty donuty…já si dala unicorn a panda donut, oba boží. Pokud máte tedy chuť na cukrovou nálož, určitě jděte sem!

2. Mazel Tov

Adresa: Akácfa u. 47

Restaurace, kterou mi doporučovalo asi nejvíce lidí a už chápu proč :). Jedná se o mix izraelské a obecně středozemní kuchyně (a řekla bych, že za poměrně přijatelnou cenu). Jelikož zde bývá celkem plno, doporučuji rezervaci. Jinak si postojíte u vchodu, dokud se neuvolní místo. My jsme jsme to riskli bez rezervace, a naštěstí jsme si po chvilce sedli. Servis je trochu pomalejší, což se však dá pochopit vzhledem k množství návštěvníků. Jakmile ale máte objednáno, vše jde už rychle. My ochutnali hummus, pitu, falafel a pastrami…vše bylo vynikající.

3. Szimpla kért

Adresa: Kazinczy u. 14

Szimpla Kért neboli Ruin Pubs jsem chtěla rozhodně vidět. Původně jsem myslela, že to bude fajn místo na večeři/drinky, ale pokud takto uvažujete taky, rozhodně si vyberte jiný den než je pátek večer (my tam navíc byli přes Velikonoce, kdy byla Budapešť opravdu zaplněna turisty). Dlouhatánská fronta v dešti až za roh ulice mě docela rychle odradila a tak jsme si nechali návštěvu až na neděli ráno, kdy jsme se do Szimply stavili na místní farmers market, které tam mají každou neděli až do 14:00 a dali si kafe, v klidu bez davů jsme si prohlédli jednotlivé místnosti a musím říct, že to místo mě opravdu bavilo. Barů je v rozlehlé budově nespočet a najít nějaký smysl v jednotlivých místnostech a patrech je asi zbytečné…je to prostě originál a musíte to zažít.

4. KIOSK Budapest

Adresa: Március 15. tér 4

Krásná restaurace/bar se stromem uprostřed. Magické místo na večeři, my tam byli v sobotu večer a seděli kousek od DJ pultu, muzika tam byla opravdu skvělá, nerušivá, ale skvěle doplňovala atmosféru baru. Jejich drinky stojí určitě za ochutnání, já vyzkoušela fusion mai tai (byl skvělý), ale co musím nejvíce vyzdvihnout jsou dezerty. Upřímně jsem už dlouho nejedla něco tak dobrého. Ještě teď, když píšu tento článek se mi na ně sbíhají sliny :D. Co tam tedy musíte ochutnat? Kiosk Mákosguba a Rigó János. Nejlepší!!!!

5. Street food u Király útca a nebo kdekoliv jinde

Určitě si dejte na ulici Langoš a jiné místní specialitky či klobásky…to je v Budapešti povinnost

6. Vintage garden

Adresa:  Dob ut. 21

Dokonalá restaurace a kavárna, která spíše připomíná pop-up shop. Výzdoba interiéru se mění v průběhu roku podle ročních období, my měli zrovna štěstí na růžovou japonskou zahradu sakur, celý interiér je opravdu promyšlený a dostatečně velký, takže si sednete asi vždy i bez rezervace. Káva mi moc nechutnala, ale jejich drinky a vína jsou fakt moc dobré.

7. High note skybar

Adresa: Hercegprímás u. 5

Poslední osobně navštívené místo, které stojí za návštěvu hlavně kvůli krásnému výhledu. Je to sky bar v hotelu Aria v centru Budapešti. My tam šli v pátek večer, na slepo bez rezervace a sedli jsme si, ale bylo to docela plné, takže raději doporučuji rezervaci. Skybar je v zimě napůl krytý, takže sedíte pěkně v teple, v létě to musí být ještě lepší, protože můžete vyjít ven a sědět klidně přes den na sluníčku a obdivovat výhledy na Budapešť. Drinky byly super, mají tam vylepšený Aperol Spritz, bohužel nevím co tam bylo jinak, ale chutnal fakt skvěle.

A teď další podniky, které chci navštívit někdy příště a dostala jsem na ně doporučení, pokud jsem někde popletla název tak se omlouvám, ta maďarština mi dává docela zabrat

Restaurace Paprika (u namesti hrdinu)
La perle Noire
Street food karavan
Vicky Barcelona
Espresso embasy

Kontakt a celý článek naleznete na webu (http://www.theczechchicks.com) zde.