Módní blogy

Lidé s akné často vykazují nižší sebevědomí a pocit úzkosti, říká zakladatel české kosmetické značky Juzika

Jak vznikla myšlenka založit kosmetickou značku zaměřenou na akné?

Vždy jsem chtěl pomáhat lidem, ale štítil jsem se krve, takže doktorem jako je maminka, jsem se nemohl stát. „Co bych mohl tedy dělat jiného?“ přemýšlel jsem dál. Co takhle vyvíjet nová léčiva, která by pomáhala lidem? A tak se i stalo. Nastoupil jsem na obor Medicinální chemie na Karlově univerzitě v Praze. Ke kosmetice proti akné jsem se ale dostal tak trochu náhodou. Začalo to všechno během stresového období před magisterskými státnicemi a přijímacími zkouškami na PhD studium, ve kterém jsem se chtěl věnovat vývoji nových léčiv proti schizofrenii, což byl tak trochu můj sen. Má pleť však vypadala snad ještě hůře, než jsem se já sám cítil. Nikdy předtím jsem, kromě sem tam občasného pupínku, neměl velké problémy s akné. V tomto stresovém období to ale začalo být vážné. Jako budoucí vědec jsem chtěl pak po zvládnutí všech důležitých zkoušek porozumět tomu, co se s mým tělem během toho období dělo. A tak jsem začal bádat. Musel jsem pochopit, jak akné vzniká, a především, co ho způsobuje. Začal jsem pronikat do tajů lidského těla i do tajemství aktivních látek kosmetiky. Došlo i na první pokusy v domácí laboratoři. Z účinků svých emulzí jsem byl nadšený. Nejdříve jen já sám a poté i mé blízké okolí, a proto jsem se rozhodl založit Juziku. Chtěl jsem věnovat svůj čas a energii do výroby kosmetických přípravků, které mohou pozitivně ovlivňovat život (nejen) mladých lidí. Cesta to byla ale dlouhá, protože Juzika vstoupila na trh po 5 letech zkoumání a vývoje.

Rozumět celému procesu výroby a následně postprodukci není snadné. Kterou část z této kolejnice máte nejraději?

Nejlepší pocit je dostat kladné hodnocení od člověka, kterému naše produkty pomohly. Dále mě baví vývoj nových kosmetických produktů a komunikace s lidmi na sociálních sítích, kterým se snažím poradit v oblasti akné a na co by si měli dávat pozor při výběru správného kožního produktu.

Dbáte na udržitelnost a ekologii. Odkud tedy pochází suroviny, které jsou ve vaší kosmetice obsaženy?

Používáme co nejvíce složek z České republiky a zapojujeme do všech procesů lokální dodavatele. Nicméně rostlinné oleje či určitě rostlinné extrakty mezi ně bohužel zařadit nemůžeme, protože námi vybrané rostliny potřebují jiné podnebí, než se nachází v naší republice. Anti-Irritant complex je dovážen ze Švýcarska. DIAM Oléoactf®, Acnilys® a Miniporyl™ jsou dováženy z Francie.

Vaším oborem v rámci PhD studia byl vývoj a příprava nových potenciálních léčiv proti schizofrenii. V současné době pracujete jako vědecko-výzkumný pracovník v Národním ústavu duševního zdraví v Klecanech. Jak moc můžeme vnímat spojení mezi psychickou pohodou a kožními problémy?

Je tu velké spojení mezi psychickou pohodou a kožními problémy. Ne nadarmo se říká: „Vypadám dobře, cítím se dobře.“ Teenageři a dospívající jsou velmi často emočně nestálí. Akné tento jejich stav ještě výrazně zhoršuje. Lidé s akné často vykazují nižší sebevědomí, pocity nehodnosti, méněcennosti či společenskou úzkost. Vědecké studie po celém světě uvádějí, že v průměru 45 % lidí s akné má depresivní symptomy. Akné tak může ovlivnit spánek, školu či práci. Dále pak každodenní aktivity nebo i romantické vztahy. Proto nás těší pozitivní vazba od našich už spokojených zákazníků. Nedávno nám přišla krásná zpětná vazba: “Nemá vedlejší účinky, pleť nezhoršuje a dává naopak pocit “mladosti” kůže. Velmi těžko se to popisuje, ale zlepšení pleti mi dodalo sebevědomí, a to je pro ženy důležité. Konečně nepoužívám make-up a cítím se dobře, dokonce se chci i fotit..."

Mgr. Radomír Jůza, Ph.D. / foto se svolením značky Juzika

Kožních problémů je nespočet, kromě akné také atopický ekzém, lupénka a mnoho dalšího. Mohou vaše výrobky používat i lidé s těmito zdravotními problémy?

Máme už zákazníky, kteří mají atopický ekzém a naše produkty si vychvalují. Naše produkty jsou vyvinuty a doporučovány na citlivou akné pleť. Jsou dermatologicky testované a díky použití obalů s air-less technikou obsahují i snížené množství konzervačních látek. 

Jak se nejenom vaše značka, ale také vy připravujete na Vánoce?

V průběhu prosince přidáváme malý dáreček ke každé objednávce. Pokud nakoupíte na našem e-shopu do 18.12., balíček vám dorazí ještě před Vánoci. Jinak já osobně se ještě na Vánoce nepřipravuji. Těším se však na pohodu a strávený čas s rodinou.

Jaké plány máte na rok 2023?

Jsme mladá značka a nedávno jsme vstoupili na trh. Naše plány tak jsou, abychom se primárně dostali do podvědomí. Chtěli bychom, aby lidé věděli, že se na naše produkty mohou spolehnout. Také bychom chtěli rozšířit naši akné řadu, a to o čistící produkt. 

 

 

Kontakt a celý článek naleznete na webu (http://www.moda.cz/feed/rss) zde.