Fascinující, inspirativní ženy v inscenovaném světě talentovaných múz, který na celkem 28 snímcích představují Cara Delevingne, Guinevere van Seenus, Lauren Wasser, Sasha Pivovarova anebo Emily Ratajkowski, mohou obdivovat dražitelé z firmy Ribo.
Autorka fotografií Emma Summerton je pátou ženou, která kalendář od jeho prvního vydání roku 1964 vytvořila. „Múzy představují podle etymologie zdroj, který nejen inspiroval, ale také disponoval nadáním v oblasti literatury, vědy a umění,“ vysvětluje Emma Summerton. A stejné jsou ženy, které pózovaly pro ročník kalendáře 2023. Výběr modelek nebyl náhodný. Každá z nich má blízko k múze, kterou na scéně ztvárňuje. „Kalendář Pirelli 2023 oslavuje múzy, které inspirovaly fotografku Emmu Summerton, a v širším smyslu pozoruhodnou sílu, vášeň a schopnosti žen,“ říká Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli, který charitativní dražby kalendáře pomáhá realizovat už 22 let.
Jsou schopny výjimečných, tvůrčích věcí
Například Guinevere van Seenus je nejen supermodelka, ale také vyhledávaná fotografka. V kalendáři pózuje před zrcadlem s dvouokou zrcadlovkou. Lauren Wasser je téměř celý svůj život modelkou, ale také sportovkyní. Jako aktivistku snažící se o zvýšení povědomí o syndromu toxického šoku, v jehož důsledku před deseti lety přišla o část obou dolních končetin, a přesto na svých zlatých protézách stále dominuje přehlídkovému molu i basketbalovému hřišti, ji ale Emma Summerton nezvěčnila. Aktivistku v kalendáři představuje Ashley Graham, která je celosvětově známá pro svou podporou pozitivního přístupu k tělu. Ashley se podařila revoluce svého druhu v módním průmyslu, kdy se stala první plus-size modelkou, která se objevila na obálce plavkového vydání časopisu Sports Illustrated. Následující rok to zopakovala na obálce amerického Vogue, spolu s Kendall Jenner a Gigi Hadid. Patrick Demarchelier ji také nafotil pro obálku britského Vogue z ledna 2017, kde se do té doby nikdy neobjevila plus-size modelka. Všechny múzy kalendáře Pirelli 2023 do svých postav promítly vlastní talent, vášně a zájmy. Jejich kompletní příběhy najdete zde.
Zdražení charitě nesvědčí, letošní výtěžek je výrazně nižší
V uplynulém roce se kalendář Pirelli vydražil za 183 000 korun. V roce 2021 se kvůli pandemii kalendář nepřipravoval, v roce 2020 se vydražil za 111 111 korun. „Na celkové hodnocení letošního roku je ještě trochu brzy, prosinec je typicky ‚nejštědřejším‘ měsícem na dary pro dobrou věc, ale inflace a ceny energií už se projevují jak na schopnosti obecně štědrých a solidárních Čechů finančně přispívat, tak na úbytku firemních dárců neziskovému sektoru,“ říká Zdeněk Vacl z Pirelli. Aby mohl letošní výtěžek dražby pomoci více pacientům Masarykova onkologického ústavu v Brně, kam tradičně směřuje, přispěje Nadace Agrofert dalších 110 000 na nákup antidekubitních matrací, které slouží jako prevence proleženin. „Postihují až 20 % pacientů v evropských nemocnicích. Na jejich léčbu vynakládají zdravotní systémy téměř čtyři procenta ročního rozpočtu. Nejúčinnějším léčebným postupem v boji proti proleženinám je správná preventivní péče. A právě antidekubitní matrace jsou jednou ze zásadních pomůcek, které pomáhají vzniku proleženin předcházet,“ uvedla mluvčí Masarykova onkologického ústavu Anna Svobodová. Výtěžek tedy umožní nákup tří těchto matrací.
Celkově už aukce kalendářů Pirelli přispěly tomuto špičkovému onkologickému pracovišti částkou 4,6 milionu korun. Historicky nejvyššího výtěžku se dosáhlo v roce 2007. Letos v aukci zvítězila firma Ribo, která se do ní zapojila vůbec poprvé a pro účast se rozhodla v den konání aukce. „Dnešní doba plná nejistoty ohledně budoucnosti charitě přirozeně nesvědčí. Tím větší poděkování si výherce i ostatní účastníci aukce zaslouží. A tím více jsme rádi, že i letošní aukce velmi konkrétním způsobem pomůže pacientům i personálu, který se o ně stará,“ řekla ředitelka Nadace Agrofert Zuzana Tornikidis.
Kontakt a celý článek naleznete na webu (http://www.moda.cz/feed/rss) zde.